Egy munkahelyen teljesen természetes, hogy vannak konfliktusok. Ezeknek azonban mindenképpen házon belül kell maradniuk.
Nehezen indul a reggel, a munkahelyen mindenki idegesít, a kollégák különösképpen, összeomlik a számítógépes rendszer, gond van az elszámolással, összecsapnak a hullámok a fejünk fölött? - este fáradtan ülünk le a számítógép elé, s a közösségi oldalon egy bejegyzésben újságoljuk el ismerőseinknek, hogy milyen pocsék napunk volt a munkahelyünkön. Rendben van ez így?
Egyáltalán nem! Ahogy írtuk is, a munkahelyi konfliktussal mindenhol találkozunk, ám nagyon fontos, hogy ezek meg is álljanak a munkahelyen - annál rosszabb reklám nem is lehet, mint hogy a dolgozók rosszul érzik magukat egy adott helyen, s ezt kifelé is szóvá teszik. Persze, ezt nagyon nehéz mind kontrollálni, mind tudatosítani a kollégákban, de mégis meg kell próbálni: ma már egy cég arculatához nagyon erősen hozzátartozik a munkatársak külső kommunikációja is. Szó sincsen arról, hogy korlátozni kellene a dolgozók ilyen jellegű megnyilvánulásait - egyszerűen csak tudatosítani kell bennük, hogy amit megosztanak, az nem csak róluk szól, hanem adott esetben a cégről is. Ahogy korábbi bejegyzésünkben is írtuk, a vásárlók egy-egy kisebb céget keresve ma már automatikusan körülnéznek az interneten - s ha egy ilyen esetben maguktól az ott dolgozóktól is negatívumokat találnak, akkor nyilvánvalóan messzire elkerülik azt a helyet. A céghez való lojalitás az egyik legalapvetőbb követelmény ma már mindenhol, s ez különösen igaz a konfliktusos helyzetekre.