A globalizálódó világban a lokális hangsúlyozása kiveszőben van - de ez nem biztos, hogy jó nekünk.
Amikor egy-egy cégről azt halljuk, hogy az, hogy melyik városban van, igazából másodlagos, és ha egy óriás markoló ki tudná emelni, és áttenni egy másik helyre, akkor ott ugyanolyan jól működhetne tovább - nos, akkor első körben elismerően bólogatni szoktunk. Merthogy mi más lehetne a sikeres üzletmenet és üzleti gondolkodás egyik ismérve, mint az, hogy mindenhol működőképes? Holott a világ már nem feltétlenül ebbe az irányba megy - folyamatosan értékelődnek fel a helyi jellegzetességek, illetve az arra reflektáló, s esetenként branddé váló jelenségek, illetve termékek. S hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Egyszerű: ha egy kis boltunk van, akkor nyugodtan vállaljuk fel, hogy melyik városhoz tartozunk - negatív hatást senkiben sem fog kelteni, az egészen biztos, s ha csak egy vevő lesz, aki emiatt tér vissza hozzánk később, már megérte. A közösségi érzés erősítése egy kis üzlet esetében kulcskérdés - s ez nem csak mikroszinten (szomszédok, utca, városrész) hanem eggyel nagyobb fokozatban is működik (város, megye). Az ilyetén felvállalás ráadásul rögtön beszédtémát is szolgáltat: lehet beszélgetni a város valamely csapatának tegnapi meccséről, vagy akár a polgármester munkájáról beszélni.